http://www.istebna.eu/mieszkaniec?ref=occ

Styczeń 2016

P W Ś C P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Turystyka » Beskidzka 5
Informacje
      Projekt „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej dobiega końca. Pod koniec listopada odbędzie się konferencja podsumowująca, na której zaprezentowane zostaną jego efekty.
      W październiku 2007 w każdej z gmin Beskidzkiej 5 odbyły się spotkania z przedsiębiorcami działającymi w branży turystycznej, prowadzone przez przedstawicieli SWIG DELTA PARTNER oraz projektu „SIEĆ TURYSTYKI W BESKIDACH”. Na spotkaniach tych zaprezentowano „Program Rozwoju Turystyki na obszarze Beskidzkiej 5” - dokument strategiczny na lata 2007-2013, opracowany dla Beskidzkiej 5 jako mikroregionu turystycznego.
       W dokumencie tym położono nacisk na rozwój oferty turystycznej kierowanej do różnych grup odbiorców, wybranych na podstawie wyników badań ruchu turystycznego: rozbudowywana będzie przede wszystkim oferta w zakresie turystyki aktywnej, rodzinnej, kuracyjnej, kulturalnej oraz biznesowej. Ponadto w dokumencie zaplanowano realizację zadań nakierowanych na poprawę jakości usług turystycznych i zacieśnienie współpracy w ramach Beskidzkiej 5. Zgodnie z wizją zawartą w Programie, Beskidzka 5 ma stać się „miejscem, w którym siły pięciu gmin połączą się w najsilniejszą ofertę turystyczną w Polsce”.
     Na spotkaniach w każdej z gmin przedyskutowano również możliwości powołania Lokalnej Organizacji Turystycznej bądź Stowarzyszenia Gmin Beskidzkiej 5. Władze wszystkich pięciu gmin podkreślają, iż niezależnie od tego, jaką formę będzie miał podmiot reprezentujący dalej Beskidzką 5, konieczne jest kontynuowanie działań zapoczątkowanych w ramach projektu i dalsze rozwijanie tego unikalnego w Polsce mikroregionu turystycznego.

INFORMACJA PRASOWA O B5
na temat postępów w realizacji projektu „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5”.

ANKIETY:

 Trwa realizacja projektu „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych gmin Beskidzkiej 5”, w który zaangażowanych jest pięć gmin Beskidu Śląskiego (Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła). Brak śniegu, tak dotkliwy dla osób działających w branży turystycznej, spowodował również pewne opóźnienia w realizacji samego projektu – zakończenie badań ankietowych wśród turystów musiało zostać przesunięte, gdyż jesienna aura panująca niemal do końca stycznia nie pozwalała poznać opinii jednej z najważniejszych grup turystów – narciarzy. Do tej pory zrealizowano jedynie połowę zaplanowanych na sezon zimowy ankiet (głównie w okresie świątecznym i noworocznym). Na szczęście zima, choć opóźniona, jednak nadeszła – w związku z tym w najbliższych tygodniach we wszystkich gminach Beskidzkiej 5 będzie można spotkać ankieterów, którzy przeprowadzą wśród osób przyjezdnych kolejne ankiety. Łącznie w miesiącach zimowych o doświadczenia związane z pobytem na terenie Beskidzkiej 5 zostanie zapytanych 2100 osób.

RAPORTY:

 W styczniu władzom pięciu zaangażowanych gmin przekazano kolejny dokument opracowany w ramach projektu – raport „Identyfikacja produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5”. Z raportu wynika, że Beskidzka 5 to teren posiadający ogromny potencjał i dość dobrą infrastrukturę do rozwoju turystyki, lecz oferujący jeszcze stosunkowo niewiele nowoczesnych, profesjonalnie przygotowanych i promowanych produktów turystycznych. Brakuje zwłaszcza gotowych pakietów turystycznych – kompleksowo opracowanych programów pobytu weekendowego bądź wczasowego.
 Innym dokumentem opracowanym w ciągu ostatnich tygodni jest „Analiza potencjału organizacyjnego gmin Beskidzkiej 5”, opracowana m.in. na podstawie ankiet wypełnionych przez osoby zajmujące się promocją i obsługą ruchu turystycznego w poszczególnych gminach.

SPOTKANIA i LOGO:

 Regularnie odbywają się spotkania warsztatowe w ramach zespołu projektowego „Beskidzkiej 5”. Na spotkaniach tych podjęto decyzję o konieczności wypracowania nowego logo Beskidzkiej 5. Z kilkunastu zaproponowanych przez projektantów wzorów wybrano cztery, które obecnie są w dalszym ciągu opracowywane graficznie. W najbliższym czasie podjęta zostanie ostateczna decyzja o wyborze logotypu Beskidzkiej 5; razem z logotypem opracowane zostaną założenia graficzne do systemu identyfikacji wizualnej wszystkich gmin.
 Projekt „Promocja produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Zgodnie z wymogami tego programu, finansowanie projektu ze środków europejskich musi być w odpowiedni sposób promowane.

AUDYCJE TELEWIZYJNE:

 Pierwsze spoty promocyjne, wyemitowane w ramach audycji  „Narciarski weekend” w paśmie regionalnym Telewizji Polskiej, można było zobaczyć w styczniu 2007r. Zostały one zrealizowane w gminach Ustroń, Wisła oraz Brenna. Kolejne programy – zrealizowane w Istebnej i Szczyrku – będzie można zobaczyć w lutym.
Informacja prasowaB5 21.06.doc
Beskidzka 5 ma już 10 lat!
Beskidzka5 rusza z rajdem i konkursem plastycznym
Eden w Beskidzkiej 5?
Kampania promocyjna w Radiu Zet!
Konkurs plastyczny ''Beskidzka 5''
Na pamiątkę posadzili drzewa
Nadzwyczajna sesja połączonych Rad Gmin i Miast Beskidzkiej
Oddaj głos na najlepszy produkt turystyczny - BESKIDZKĄ 5
Rajd górski z akcją
Szlakiem przez Beskidzką 5
Uwaga przedsiębiorcy!!! - karta lojalnościowa
''Beskidzka 5 w obiektywie'' - konkurs fotograficzny
drukuj drukuj
« powrót
Dodał: jk Dodano: 2007-06-21, godz. 10:36