Styczeń 2016

Gmina Istebna » Szkolnictwo » Gimnazja » Gimnazjum im. Jana Pawła II w Istebnej
Warsztaty językowe w Londynie

Materiał przygotowała Estera Skurzok

W ostatnim tygodniu kwietnia my - uczniowie z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Istebnej, pod opieką naszych nauczycielek, wyjechaliśmy na warsztaty językowe do Londynu. Po około dwudziestu godzinach jazdy i przepłynięciu promem Kanału La Manche dotarliśmy szczęśliwi do stolicy Wielkiej Brytanii.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Greenwich, gdzie stojąc na południku zero, znajdowaliśmy się na dwóch półkulach jednocześnie. Następnie odbyliśmy rejs po Tamizie i podziwialiśmy panoramę miasta z London Eye – największego koła diabelskiego na świecie. Później, spacerując po najstarszej części Londynu, zachwycaliśmy się Big Benem oraz budynkami Parlamentu. Wieczorem spotkaliśmy się z brytyjskimi rodzinami goszczącymi nas u siebie w domach.

Następnego dnia dzieliliśmy się wrażeniami po nocy spędzonej u Anglików. Wypoczęci i ciekawi Londynu zaczęliśmy kolejny dzień zwiedzania. Na dobry początek poszliśmy do Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud, gdzie zrobiliśmy sobie zdjęcia z Janem Pawłem II, ulubionymi aktorami, czy najlepszymi sportowcami świata. Widzieliśmy także Buckingham Palace i uroczystą zmianę warty. Niewątpliwie największą atrakcją było zobaczenie angielskiej królowej Elżbiety II. Na zakończenie spacerowaliśmy ulicą Oxford Street, gdzie mogliśmy kupić różnego rodzaju pamiątki.

Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Tower of London – londyńskie więzienie, Katedrę św. Pawła, Kolumnę Nelsona, Muzeum Historii Naturalnej oraz zamek w Windsorze – letnią rezydencję królowej Elżbiety.
Około godz. 17.00 pożegnaliśmy się z przepięknym Londynem i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.

Wieczorem następnego dnia, pełni  niezapomnianych wrażeń, dojechaliśmy do Istebnej, gdzie czekali na nas nasi najbliżsi. Stęsknieni za domem, ale i podekscytowani zakończyliśmy naszą przygodę, jakże bogatą w różnorakie atrakcje.