„Siła płynie z gór!” – rusza ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5 W grudniu rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5, adresowana przede wszystkim do rodzin z dziećmi z całej Polski, poszukujących miejsca do atrakcyjnego spędzenia zimowego urlopu i ferii. Grupa docelowa kampanii reklamowej to: kobiety i mężczyźni w wieku 20 – 40 lat, posiadający dzieci, z wykształceniem co najmniej średnim, o dobrej sytuacji materialnej, mieszkający poza województwem śląskim (zwłaszcza w dużych miastach) i preferujący spędzanie wolnego czasu poza miejscem zamieszkania. Kampania realizowana będzie w dwóch etapach: przed sezonem zimowym 2009/2010 oraz przed sezonem letnim 2010. Wykorzystane zostaną różne narzędzia i kanały promocji, co pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Główne hasło etapu kampanii realizowanego w grudniu to „Beskidzka 5 – tu zjeżdżają całe rodziny”. W ramach tego etapu w pięciu dużych miastach Polski - Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie - pojawią się wielkoformatowe bilbordy w łącznej ilości 50 sztuk, które zapraszać będą do zimowego wypoczynku w naszym regionie. Obszerny, 6-stronicowy artykuł o Beskidzkiej 5 ukaże się w dwóch czasopismach lotniskowych, dystrybuowanych na lotniskach w Katowicach i Krakowie. Beskidzka 5 będzie reklamować się także w Internecie – baner promocyjny naszego regionu pojawi się na głównej stronie portalu Onet.pl. Ostatnim kanałem promocji będzie telewizja – planowany jest cykl programów prezentujących możliwości atrakcyjnego spędzenia czasu w Beskidzie Śląskim, który zostanie wyemitowany w telewizyjnej Dwójce w ostatnim tygodniu grudnia, w przedpołudniowym „Studiu Zima” (bezpośrednio po „Pytaniu na śniadanie”). Realizacja tak obszernej kampanii możliwa jest dzięki współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Gminy Beskidzkiej 5 zawarły na potrzeby realizacji tego projektu umowę partnerską. Liderem projektu zostało Miasto Ustroń, które pełniło rolę lidera także we wcześniejszym projekcie realizowanym przez Beskidzką 5 – „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych i kulturowych Beskidzkiej 5”. Dokumentacja aplikacyjna o dofinansowanie projektu promocyjnego złożona została w kwietniu 2008 roku w konkursie w ramach Działania 3.4. „Promocja turystyki” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007-2013. Warto podkreślić, że projekt „Siła płynie z gór – ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5” uzyskał na ocenie merytorycznej 100% możliwych do zdobycia punktów. Dzięki tak wysokiej ocenie i uzyskaniu dofinansowania z funduszy unijnych, nasz region stanie się bardziej rozpoznawalny w całej Polsce i przyciągnie nowe grupy turystów.
„Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby”. Projekt „Siła płynie z gór – ogólnopolska kampania promocyjna Beskidzkiej 5” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
|