Styczeń 2016

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Aktualności » Archiwum aktualności » Aktualności 2014
Pielgrzymka do Włoch i na kanonizację dwóch papieży
Relacja z pielgrzymki do Włoch i kanonizacji Jana Pawła II i Jana XXIII

W dniach od 23.04-30.04. 14r. pielgrzymowaliśmy z biurem pielgrzymkowo – turystycznym z Bielska Białej. Wsparcia duchowego na pielgrzymce udzielał nam  ks. Jarosław Bielesz, który sprawdził się jako nieoceniony opiekun duchowy, doskonały przewodnik w modlitwie, gorliwie sprawujący codzienną Mszę Świętą. Towarzyszyły nam również siostry:  Alma i Celza ze Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP .
W nasze pielgrzymowanie dużo serca włożyła również pani przewodnik Iwona  Szamota.

Dzień 1
Pielgrzymkę rozpoczęliśmy o świcie o 5.00 rano,  zajmując miejsca w autokarze i ruszając w drogę liczącą tego dnia prawie 1000 km tak, aby dotrzeć w okolice Padwy na nocleg.
 Podróż przebiegła nadzwyczaj szybko, gdyż organizatorzy pielgrzymki wraz z ks. Jarosławem dbali, aby nam się zbytnio nie nudziło. Czas podróżowania wypełniony był modlitwą, ,wspólnym śpiewem przy akompaniamencie gitary, rozmowami, humorem, nawiązywaniem nowych kontaktów oraz filmami związanymi z życiem świętych, do których pielgrzymowaliśmy.
Dzień 2
W pierwszej kolejności naszej trasy pielgrzymkowej odwiedziliśmy Mediolan. Zwiedziliśmy:
 Katedrę, Galerię Wiktora Emanuela II, Teatr La Scala, Zamek Sforzów, Kościół Santa Maria delle Grazie, w którym można było zobaczyć słynny fresk Leonarda da Vinci "Ostatnia Wieczerza".
Dzień 3
Dotarliśmy do Florencji - stolicy Toskanii. Zobaczyliśmy:  Plac Michała Anioła, Most Złotników na rzece Arno, Plac  Signoria, Katedra Santa Maria Del Fiore, Baptysterium oraz kościół Santa Croce. Średniowieczna Florencja od wieków jest wizytówką i powodem do dumy  kolejnych pokoleń jej mieszkańców.
Następnie dotarliśmy do Pisy. Oglądamy sławną Krzywą Wieżę, Campo dei Miracoli - Pole Cudów, Katedrę i Baptysterium.
Dzień 4
Docieramy do Sieny -miasta św. Katarzyny. Ta niesamowita kobieta, analfabetka, dzięki gorliwej modlitwie, umartwieniu, zdecydowanemu charakterowi potrafiła nakłonić papieża Grzegorza XI, by powrócił z Awinionu do Rzymu. Z niemniejszą determinacją napominała kolejnych papieży, by wrócili do Stolicy Piotrowej, by być skałą Kościoła założonego przez Jezusa Chrystusa.
W tym dniu patronuje nam również św. Rita. Choć żyła w tak odległym czasie, nie przestaje fascynować i należy do jednej z bardziej znanych świętych Kościoła. Św. Rita zmarła w 1457 r. w Cascii, gdzie mogliśmy zobaczyć jej nienaruszone ciało. Modliliśmy się, aby św. Rita była nam przewodniczką, nauczycielką, przykładem wiary, pokory i przebaczenia, wstawiała się za wszystkimi, którzy przedstawiają Bogu za jej pośrednictwem swoje sprawy - po ludzku beznadziejne.
Późnym wieczorem dotarliśmy na nocleg do Rzymu. Tu czekała nas miła niespodzianka. Do naszej grupy pielgrzymkowej dołączył pan Eugeniusz Niechaj z Koniakowa, który na kanonizację przyjechał na rowerze. Jego podróż do Wiecznego Miasta trwała 16 dni.

Dzień 5
Najważniejszy dzień naszej pielgrzymki- Kanonizacja Jana Pawła II i Jana XXIII. Aby być jak najbliżej placu Św. Piotra wyruszyliśmy już o godz. 00.30. Na miejscu były już tłumy pielgrzymów. Powiewały flagi, przede wszystkim polskie. O godzinie 10.00 rozpoczęła się Msza święta kanonizacyjna. Wszyscy od dawna wierzyliśmy w świętość Jana Pawła II, ale teraz otrzymaliśmy potwierdzenie. Msza Święta kanonizacyjna była bardzo wzruszająca. Trudno było powstrzymać się od łez. Mogliśmy też z bardzo bliska pozdrowić papieża Franciszka, który po uroczystości objeżdżał sektory w papa mobile. Dla wszystkich uczestników pielgrzymki możliwość uczestnictwa w kanonizacji była ogromnym przeżyciem. Ten dzień był wyjątkowy i zostanie w naszej pamięci na długo.

Dzień 6
Kolejny dzień naszych przeżyć duchowych miał miejsce w południowo-wschodnim regionie Włoch, na górze Gargano, w mieście Monte Sant’Angelo, w jednym z najsłynniejszych sanktuariów ku czci świętego Michała Archanioła. Na szczycie góry wznosi się jedyna w swoim rodzaju bazylika wraz z grotą, w której cztery razy objawił się św. Michał Archanioł. Zwana jest także „niebiańską bazyliką”, gdyż on sam ją poświęcił.
Jeszcze tego samego dnia jesteśmy w San Giovanni Rotondo u Ojca Pio. Poznajemy miejsca, w których święty zakonnik prowadził pełne dobroci i poświęcenia życie. Nawiedzamy świątynię klasztorną pw. Matki Bożej Łaskawej, w której przez 52 lata Ojciec Pio spowiadał i sprawował Eucharystię. W dolnej krypcie nowej bazyliki wybudowanej na potrzeby przyjęcia coraz większej liczby pielgrzymów, spoczywa ciało Świętego, umieszczone w szklanej urnie ,wystawione do publicznej czci na stałe.
Dzień 7
Lanciano – małe miasteczko, w którym w VIII wieku miał miejsce cud eucharystyczny. W małym kościółku św. Longina Mszę św. odprawiał pewien mnich, który w głębi serca wątpił w prawdziwą obecność Pana Jezusa w Eucharystii. I oto ledwie wypowiedział słowa konsekracji – Hostia przemieniła się w skrwawiony strzęp Ciała, a wino w kielichu zamieniło się w Krew. Pomimo upływu 12 wieków Bóg zachował ten Święty Sakrament aż do naszych czasów. Patrząc na ten dowód Bożej Miłości, nasuwa się refleksja – czy Bóg mógł jeszcze bardziej ukochać człowieka...
Nasze pielgrzymowanie zakończyliśmy we włoskim Parku Narodowym w Marche niedaleko Ankony, gdzie zwiedziliśmy jedną z największych jaskiń świata i prawdziwy cud natury Jaskinię Frasassi.

Dzień 8
W środku nocy szczęśliwi, choć trochę zmęczeni całodzienną podróżą, dotarliśmy do swoich domów, aby odpoczywać i cieszyć się z tego czasu, który został nam dany.